Barnehagen vår

Trulserudenga barnehage er en enkeltstående, foreldreeid andelsbarnehage som ligger i Moen, Gran kommune. Barnehagen har et eget eierstyret som står for driften av barnehagen. Den ble etablert i 2004 og består av fem avdelinger med til sammen 72 barn i alderen 0-6 år.

I barnehagen jobber 22 engasjerte og dedikerte ansatte som er opptatt av barns rettigheter, barnas livsmestring og å verne om barndommens og lekens egenverdi.

Vi ønsker å bidra til og følge ungene i magiske og levende øyeblikk i barnehagedagen. Dette gjør vi ved å gripe tak i mulighetene for leking,og gi plass til barnas egne uttrykksformer, opplevelser, interesser, fantasi og kreativitet. Vi ønsker at vår barnehage skal være et spennende landskap å vandre i. Barna skal få utforske og oppdage, erfare og erkjenne, føle og forstå – og viktigst av alt; LEKE. Alt dette gjennom nære og trygge relasjoner og opplevelser sammen med voksne og andre barn.

Trulserudenga barnehages ansatte utgjør et fremoverlent fagmiljø med engasjerte barnehagelærere, kunnskapsrike barne -og ungdomsarbeidere og svært erfarne barnehagemedarbeidere. Vi tar imot studenter fra høgskolen i Innlandet og elever fra Ungdomsskole og VGS i forbindelse med arbeidsuke / praksis. Vi samarbeider også med eksterne fagpersoner for å øke egen kompetanse.

Fakta:

• Åpningstid 06.45-16.30

• Barnehagen tilbyr 2,3,4 og 5 dagers plasser

• Dere må ha med frokost, men får lunsj og ettermiddagsmat hver dag. Vi sørger også for frukt og grønt til alle måltider.