Et blikk inn i våre to småbarnsavdelinger.

På småbarnsavdelingene våre, hestehoven og hvitveisen, er toddlerne og deres måte å innta verden på i fokus – vår hverdag foregår i gulvhøyde. Vi tilrettelegger etter beste evne for alt som er viktig for denne aldersgruppen. Miljøet hos oss arbeides kontinuerlig fram med grunnlag i prinsipper for oppbygning av psykisk helsefremmende miljø – både fysisk og psykisk. Vi har naturligvis trygge relasjoner i høysetet, sammen med verdiene våre: Smil, Toleranse og respekt, Omsorg, Lekenhet og Trygghet, samt en god porsjon Humor og Glede.

Med tanke på det fysiske miljøet er det viktig for småbarna at vi har mye av lite: variasjoner av leker og annet materiell som kan brukes på mange måter – og som det er store nok mengder av til at alle har mulighet til å delta. De minste tar inn verden via sansene – miljøet vi tilbyr dem inneholder elementer som kan flyttes, dyttes, løftes, puttes, fraktes, bæres, tømmes eller utforskes på andre måter. Dette er aktivitet som gir mening for små kropper og sinn. Vi endrer miljøene våre når vi oppfatter signalene ungene gir om at de ønsker endring. Hos oss etterstreber vi å gjøre hverdagen magisk og levende gjennom å tilby og utforske et spennende, inkluderende og helsefremmende miljø sammen med og for ungene!
Fra og med mai vil de som får tildelt plass hos oss få tilbud om en fast time for besøk hver uke.